mandag, september 12, 2005

Tilbage igen ...


Så er jeg tilbage efter vel overstået sommerferie. Den var som altid alt for kort, det er frygtelig dejligt med al den tid:-) Desværre fik jeg ikke strikket så meget som jeg gerne ville, men lidt er det da blevet til.

Jeg har strikket sokker til min gamle mormor. Hun ønskede sig simpelthen et par varme sokker, og eftersom hun i mange år har strikket til mig, og ikke længere har så gode øjne måtte jeg kapitulere og igang med sokkerne. Hun har allerede fået sokkerne, så derfor er der intet billed.

Vi har i sommerhus på Helgenæs ved Ebeltoft, og efter Lene´s anvisninger kørte vi den sidste dag ud til Øer og besøgte gårdbutikken Løkkegård. Det var guf ! Hun havde rigtig meget spændende garn og opskrifter. Jeg er faldet for pelsulden, og jeg kunne have købt hele butikken. Jeg nøjes med garn til en Clara Sofie trøje i blå nuancer og 3 nøgler bordeaux til en dejlig sjalsbluse som hun selv have lavet opskriften på.


Jeg har strikket på det tværstrikkede sjal, og er nu ved vejs ende. Det er blevet rigtig sødt, og kun med meget få fejl HMMMM. Jeg er dog ikke sikker på at jeg beholder det selv, jeg syntes måske det er en anelse for lyserødt til mig. Det er et dejligt nemt mønster, så når det først ligger i "hånden" så går det bare der udaf.

Heldigvis har jeg en aftager allerede, så arbejdet er ikke forgæves :-)

Jeg har bestilt det berømte Kauni garn hos Marianne, og tror at jeg vil prøve at strikke et mere af samme slags.


Så er jeg også startet på Clara Sofie, og jeg har godt læse rundt omkring på bloggene, at det er lidt kedeligt at strikke, men jeg syntes nu alligevel ikke det er så slemt. Når jeg alligevel sidder og slapper af foran TV ´et så er det så dejligt bare at strikke ret og vrang.

Jeg indrømmer, at jeg er vild med opstarts processen. Jeg har alt for mange projeker liggende og er ikke bleg for at starte nye ting op.
Det betyder alt for mange UFO´er i strikkekurven, og der er ikke udsigt til at det bliver bedre. Men det kan jeg godt leve med :-)

2 kommentarer:

Blogger Vivian sagde ...

Hej Tina ! Velkommen tilbage igen efter en god lang (??) ferie ;-))

Det er nogle dejlige ting du strikker, og Clara Sofie... ja ... min ligger halvvejs færdig nede i kælderen (skammekrogen) og måske tar jeg fat i den igen en dag...

Det lyserøde sjal; MUMS si'r jeg bare !!

KH Vivian

september 13, 2005  
Anonymous Anonym sagde ...

hej igen, vilken fin sjal, vad är det för mönster?? o vad blir det för tröja eller??

september 21, 2005  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start